2023-04-23

Podsumowanie roku 2022 i plany na 2023

Łukasz Skotarek
dyrektor operacyjny
Spis treści

Ubiegły rok okazał się intensywnym czasem, ale też pełnym sukcesów. Udało nam się sfinalizować kilka większych inwestycji, rozpocząć nowe współprace i otworzyć na nowe branże. Powiększyliśmy też nasz zespół i sieć specjalistów. To właśnie stały rozwój rok do roku pozwala nam tworzyć organizację, z której jesteśmy dumni i świadczyć kompleksowe usługi serwisu technicznego dla naszych klientów na najwyższym poziomie.

Większe projekty, które przeprowadziliśmy w minionym roku były związane głównie z przebudową obiektów i wdrażaniu bardziej energooszczędnych rozwiązań. Działo się to na przykład poprzez wymianę oświetlenia z rastrowego na LED, które ma stosunkowo niskie zapotrzebowanie na energię. A to przyczynia się dość mocno do zmniejszenia poboru energetycznego i w efekcie niższych rachunków oraz pozytywnego wpływu na środowisko. W minionym roku udało nam się przeprowadzić taką akcję w kilkuset obiektach.

W większości przypadków sieci, z którymi współpracujemy są w momencie rozwoju i ekspansji. Wiąże się z tym, że przejmują część lokalizacji od innych placówek lub kupują mniejsze spółki, w których standard wykończenia zazwyczaj się od siebie różni. Stwarza to problem niespójnego wizerunku marki, który wielokrotnie pomagamy rozwiązać właśnie podczas kompleksowych akcji rebrandingu, w skład których wchodzi zarówno wymiana oświetlenia, jak i wymiana logotypów, dostosowanie kolorystyki ścian, glazury, zabudowy meblowej, itd.

Ważne, aby we wszystkich obiektach w całej sieci panował jeden standard wykończenia, w tym jednego rodzaju oświetlenie z odpowiednią barwą i natężeniem, a produkty pochodziły od tego samego producenta. Wpływa to też na łatwiejsze kontrolowanie wydatków związanych z opłacaniem rachunków za energię elektryczną oraz zmniejsza koszty związane z bieżącą eksploatacją lokali klienta.

Podejmujemy nowe współprace i wdrażamy innowacyjne rozwiązania

Co też istotne, nie zamykamy się na jeden typ klienta. Coraz większy zespół ekspertów pozwala nam na działanie w kilku branżach ze zróżnicowanymi podmiotami, które też działają w różnych strukturach i potrafią jasno określić swoje potrzeby na poziomie technicznym, pod kątem wspomnianych już większych przebudowań czy też działania energooszczędnego. Jako specjaliści w swoim fachu działamy wielopoziomowo i dysponujemy zasobami, które stwarzają nam możliwość zaopiekowania się potrzebami takiego klienta kompleksowo. 

W 2022 roku zaczęliśmy wdrażać nowe rozwiązania wsparcia technicznego naszych klientów. Udało nam się rozpocząć współpracę z wiodącymi w Europie producentami stacji ładowania elektrycznych pojazdów. Jako że do tej pory współpracowaliśmy już z dealerami samochodowymi, łatwiej było nam dotrzeć do docelowego konsumenta, m.in. klientów indywidualnych, którzy kupili sobie samochód elektryczny i potrzebowali wsparcia w postaci instalacji ładowarek. W tym roku planujemy dalszy rozwój tego obszaru.

Ubiegły rok przyniósł nam kilka dodatkowych wyzwań związanych chociażby z angażowaniem się w projekty dotyczące montażu i serwisowania różnego rodzaju automatów – od automatów paczkowych po butelkomaty oraz bezobsługowe systemy parkowania. Projekty te będą przez nas kontynuowane w 2023 roku oraz sukcesywnie rozwijane.

Zapewniamy komfort i bezpieczeństwo klientom sieciowym w całej Polsce

Podjęliśmy też współpracę z kilkoma nowymi podmiotami. Są to wiodące marki na rynku elektromarketów, kawiarni oraz placówek aptecznych w kraju. 

Aktualnie rozwijamy tę współpracę, co przekłada się na większą ilość realizacji drobnych, inwestycji oraz zleceń akcyjnych w postaci m.in. cyklicznych przeglądów lokali. Są to przeglądy realizowane zgodnie z checklistą, którą ustalamy indywidualnie z każdym klientem. Na takiej liście weryfikujemy na przykład nieprawidłowości i usterki, które występują na obiekcie, a które mogą być niezauważone bezpośrednio przez personel. Nasi technicy podczas przeglądu mają za zadanie zaopiekować się techniczną stroną obiektu i wykazać te nieprawidłowości, które mogłyby zagrozić nieplanowanymi przestojami.

Po przeglądzie jesteśmy w stanie wytypować elementy, które są kluczowe do naprawy. Dzięki temu pomagamy naszym klientom zapobiegać większym awariom, które mogłyby grozić kilku, kilkunasto, a nawet i kilkudziesięciu godzinną przerwą od standardowej działalności lokalu. A co za tym idzie, wpłynęłyby negatywnie na sprzedaż produktów i usług. Naszą misją jest zapewnić komfort, spokój i bezpieczeństwo, dzięki którym klienci bezkolizyjnie utrzymują sprzedaż na wysokim poziomie. 

W zeszłym roku wykonaliśmy ponad 25 tysięcy zgłoszeń dla klientów sieciowych. W ich skład wchodzą pojedyncze akcje, jak i na przykład zbiorowe akcje przeglądów elektrycznych, legalizacja wag aptecznych, przegląd hydrantów, gaśnic, czy też utrzymanie czystości lokalu poprzez mycie posadzek i czyszczenie witryn. 

Budujemy zespół specjalistów i młodych talentów

W minionym roku zatrudniliśmy kilka nowych osób w naszym zespole. Są to osoby z różnych działów, takich jak handel, administracja, koordynacja odpowiedzialna za realizację drobnych usterek oraz inwestycji do realizacji bardziej wymagających projektów. Jako że cały czas się rozwijamy i kontraktujemy nowych klientów, z miesiąca na miesiąc przybywa zleceń. Możemy mówić tu o 10-15% wzroście zarówno dotyczącym tych drobnych, jak i tych większych projektów. Właśnie dlatego w 2023 roku również będziemy powiększali kadrę. Już teraz mamy zgrany zespół, składający się z doświadczonych osób, które w sferze technicznej miały doświadczenie też w innych strukturach. Zatrudniamy też młode, ambitne osoby, przygotowane i wdrożone przez nas, które wnoszą świeże spojrzenie na wiele tematów. Działając z dużym zapałem i chęciami, te osoby we współpracy z naszymi ekspertami tworzą naprawdę mocny zespół, co pozwala nam konkurować z najlepszymi na rynku.

Coraz obszerniejsze portfolio idzie również w parze z powiększeniem sieci wyspecjalizowanych techników. Zdajemy sobie sprawę, że różni klienci mają różne wymagania, które przekładają się na to, że potrzebujemy coraz większej siatki serwisowej. Dlatego nieustannie kontraktujemy nowych wykonawców w całym kraju. Są to specjaliści od hydrauliki, budowlanki, elektryki, ślusarki, ale też takich obszarów jak automatyka, ogrzewnictwo i chłodnictwo. Stale rozszerza się nasz zakres zadań i specjalizacji. W minionym roku dołączyło kilkudziesięciu specjalistów, którzy wykonują bieżące realizacje. Taki rozwój pozwala nam w realizowaniu wszystkich zleceń i skracania ich czasu. Osiągamy bardzo dobrą terminowość, czyli czas realizacji każdego rodzaju zleceń (bieżących, awaryjnych i usterkowych). Około 70% zgłoszeń realizujemy w przeciągu 72h od zgłoszenia, w co wlicza się pozyskanie materiałów, wizja oraz przygotowanie się do takiej realizacji. Są to liczby, które przy 25 tysiącach akcji wyróżniają nas na tle konkurencji i pozwalają zapewnić najlepszy standard obsługi dla naszych klientów. 

Plany na rok 2023 

W 2023 roku w planach mamy modyfikację naszego systemu i zainwestowanie w rozwiązania, które usprawnią jego działanie. Pracujemy na naszym autorskim rozwiązaniu, które dostosowaliśmy do naszych indywidualnych potrzeb, ale wiadomo, że technologia stale idzie do przodu, a i te potrzeby przechodzą zmiany bądź powstają nowe. Zarówno pod kątem współpracy z klientami, jak i pod kątem pracy z serwisantami kwestie zarządzania takimi realizacjami wymagają dużego nakładu pracy już po stronie samych koordynatorów. Wiemy też, że dostępne są już narzędzia, które po wdrożeniu przyspieszą pewne działania i odciążą ich z części monotonnych czynności. Wdrażając takie ulepszenia będziemy w stanie optymalizować czas pracy na każdym zleceniu. Mamy już pomysły pod kątem wprowadzenia nowego systemu, zainicjowaliśmy wstępne etapy procesu i jesteśmy po pierwszych spotkaniach. W bieżącym roku zamierzamy uruchomić nowy system i zadbać o wzrost naszej efektywności, rozwój i ekspansję. 

Kolejnym aspektem, o jaki zadbamy w 2023 roku jest temat szkoleń stacjonarnych. Oczywiście, w czasie pandemii COVID-19, zmuszeni byliśmy korzystać ze szkoleniowych form online, gdyż większość firm szkoleniowych czy konsultingowych zajmowała się prowadzeniem warsztatów i webinarów właśnie w sieci. Wiemy jednak, że ten rok będzie dla nas takim momentem powrotu do przed-covidowej normalności, a w naszej branży to szczególnie istotne. Będziemy wysyłać ludzi na szkolenia branżowe z zakresu zarówno miękkich, jak i technicznych zagadnień. Wielu z naszych partnerów chce rozwijać się z nami i sami organizują produktowe szkolenia, na które wysyłamy też członków naszego zespołu. To kolejny z wielu aspektów, którymi podnosimy jakość obsługi klientów, z którymi współpracujemy. Patrząc na nasze dotychczasowe wyniki, taka strategia nie przechodzi bez echa. Nie osiadamy jednak na laurach, ale już teraz pracujemy pełną parą nad sukcesami, które mamy nadzieję świętować pod koniec roku.

Skontaktuj się z nami

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
2023-04-23

Podsumowanie roku 2022 i plany na 2023

Ubiegły rok okazał się intensywnym czasem, ale też pełnym sukcesów. Udało nam się sfinalizować kilka większych inwestycji, rozpocząć nowe współprace i otworzyć na nowe branże. Powiększyliśmy też nasz zespół i sieć specjalistów. To właśnie stały rozwój rok do roku pozwala nam tworzyć organizację, z której jesteśmy dumni i świadczyć kompleksowe usługi serwisu technicznego dla naszych klientów na najwyższym poziomie.

Większe projekty, które przeprowadziliśmy w minionym roku były związane głównie z przebudową obiektów i wdrażaniu bardziej energooszczędnych rozwiązań. Działo się to na przykład poprzez wymianę oświetlenia z rastrowego na LED, które ma stosunkowo niskie zapotrzebowanie na energię. A to przyczynia się dość mocno do zmniejszenia poboru energetycznego i w efekcie niższych rachunków oraz pozytywnego wpływu na środowisko. W minionym roku udało nam się przeprowadzić taką akcję w kilkuset obiektach.

W większości przypadków sieci, z którymi współpracujemy są w momencie rozwoju i ekspansji. Wiąże się z tym, że przejmują część lokalizacji od innych placówek lub kupują mniejsze spółki, w których standard wykończenia zazwyczaj się od siebie różni. Stwarza to problem niespójnego wizerunku marki, który wielokrotnie pomagamy rozwiązać właśnie podczas kompleksowych akcji rebrandingu, w skład których wchodzi zarówno wymiana oświetlenia, jak i wymiana logotypów, dostosowanie kolorystyki ścian, glazury, zabudowy meblowej, itd.

Ważne, aby we wszystkich obiektach w całej sieci panował jeden standard wykończenia, w tym jednego rodzaju oświetlenie z odpowiednią barwą i natężeniem, a produkty pochodziły od tego samego producenta. Wpływa to też na łatwiejsze kontrolowanie wydatków związanych z opłacaniem rachunków za energię elektryczną oraz zmniejsza koszty związane z bieżącą eksploatacją lokali klienta.

Podejmujemy nowe współprace i wdrażamy innowacyjne rozwiązania

Co też istotne, nie zamykamy się na jeden typ klienta. Coraz większy zespół ekspertów pozwala nam na działanie w kilku branżach ze zróżnicowanymi podmiotami, które też działają w różnych strukturach i potrafią jasno określić swoje potrzeby na poziomie technicznym, pod kątem wspomnianych już większych przebudowań czy też działania energooszczędnego. Jako specjaliści w swoim fachu działamy wielopoziomowo i dysponujemy zasobami, które stwarzają nam możliwość zaopiekowania się potrzebami takiego klienta kompleksowo. 

W 2022 roku zaczęliśmy wdrażać nowe rozwiązania wsparcia technicznego naszych klientów. Udało nam się rozpocząć współpracę z wiodącymi w Europie producentami stacji ładowania elektrycznych pojazdów. Jako że do tej pory współpracowaliśmy już z dealerami samochodowymi, łatwiej było nam dotrzeć do docelowego konsumenta, m.in. klientów indywidualnych, którzy kupili sobie samochód elektryczny i potrzebowali wsparcia w postaci instalacji ładowarek. W tym roku planujemy dalszy rozwój tego obszaru.

Ubiegły rok przyniósł nam kilka dodatkowych wyzwań związanych chociażby z angażowaniem się w projekty dotyczące montażu i serwisowania różnego rodzaju automatów – od automatów paczkowych po butelkomaty oraz bezobsługowe systemy parkowania. Projekty te będą przez nas kontynuowane w 2023 roku oraz sukcesywnie rozwijane.

Zapewniamy komfort i bezpieczeństwo klientom sieciowym w całej Polsce

Podjęliśmy też współpracę z kilkoma nowymi podmiotami. Są to wiodące marki na rynku elektromarketów, kawiarni oraz placówek aptecznych w kraju. 

Aktualnie rozwijamy tę współpracę, co przekłada się na większą ilość realizacji drobnych, inwestycji oraz zleceń akcyjnych w postaci m.in. cyklicznych przeglądów lokali. Są to przeglądy realizowane zgodnie z checklistą, którą ustalamy indywidualnie z każdym klientem. Na takiej liście weryfikujemy na przykład nieprawidłowości i usterki, które występują na obiekcie, a które mogą być niezauważone bezpośrednio przez personel. Nasi technicy podczas przeglądu mają za zadanie zaopiekować się techniczną stroną obiektu i wykazać te nieprawidłowości, które mogłyby zagrozić nieplanowanymi przestojami.

Po przeglądzie jesteśmy w stanie wytypować elementy, które są kluczowe do naprawy. Dzięki temu pomagamy naszym klientom zapobiegać większym awariom, które mogłyby grozić kilku, kilkunasto, a nawet i kilkudziesięciu godzinną przerwą od standardowej działalności lokalu. A co za tym idzie, wpłynęłyby negatywnie na sprzedaż produktów i usług. Naszą misją jest zapewnić komfort, spokój i bezpieczeństwo, dzięki którym klienci bezkolizyjnie utrzymują sprzedaż na wysokim poziomie. 

W zeszłym roku wykonaliśmy ponad 25 tysięcy zgłoszeń dla klientów sieciowych. W ich skład wchodzą pojedyncze akcje, jak i na przykład zbiorowe akcje przeglądów elektrycznych, legalizacja wag aptecznych, przegląd hydrantów, gaśnic, czy też utrzymanie czystości lokalu poprzez mycie posadzek i czyszczenie witryn. 

Budujemy zespół specjalistów i młodych talentów

W minionym roku zatrudniliśmy kilka nowych osób w naszym zespole. Są to osoby z różnych działów, takich jak handel, administracja, koordynacja odpowiedzialna za realizację drobnych usterek oraz inwestycji do realizacji bardziej wymagających projektów. Jako że cały czas się rozwijamy i kontraktujemy nowych klientów, z miesiąca na miesiąc przybywa zleceń. Możemy mówić tu o 10-15% wzroście zarówno dotyczącym tych drobnych, jak i tych większych projektów. Właśnie dlatego w 2023 roku również będziemy powiększali kadrę. Już teraz mamy zgrany zespół, składający się z doświadczonych osób, które w sferze technicznej miały doświadczenie też w innych strukturach. Zatrudniamy też młode, ambitne osoby, przygotowane i wdrożone przez nas, które wnoszą świeże spojrzenie na wiele tematów. Działając z dużym zapałem i chęciami, te osoby we współpracy z naszymi ekspertami tworzą naprawdę mocny zespół, co pozwala nam konkurować z najlepszymi na rynku.

Coraz obszerniejsze portfolio idzie również w parze z powiększeniem sieci wyspecjalizowanych techników. Zdajemy sobie sprawę, że różni klienci mają różne wymagania, które przekładają się na to, że potrzebujemy coraz większej siatki serwisowej. Dlatego nieustannie kontraktujemy nowych wykonawców w całym kraju. Są to specjaliści od hydrauliki, budowlanki, elektryki, ślusarki, ale też takich obszarów jak automatyka, ogrzewnictwo i chłodnictwo. Stale rozszerza się nasz zakres zadań i specjalizacji. W minionym roku dołączyło kilkudziesięciu specjalistów, którzy wykonują bieżące realizacje. Taki rozwój pozwala nam w realizowaniu wszystkich zleceń i skracania ich czasu. Osiągamy bardzo dobrą terminowość, czyli czas realizacji każdego rodzaju zleceń (bieżących, awaryjnych i usterkowych). Około 70% zgłoszeń realizujemy w przeciągu 72h od zgłoszenia, w co wlicza się pozyskanie materiałów, wizja oraz przygotowanie się do takiej realizacji. Są to liczby, które przy 25 tysiącach akcji wyróżniają nas na tle konkurencji i pozwalają zapewnić najlepszy standard obsługi dla naszych klientów. 

Plany na rok 2023 

W 2023 roku w planach mamy modyfikację naszego systemu i zainwestowanie w rozwiązania, które usprawnią jego działanie. Pracujemy na naszym autorskim rozwiązaniu, które dostosowaliśmy do naszych indywidualnych potrzeb, ale wiadomo, że technologia stale idzie do przodu, a i te potrzeby przechodzą zmiany bądź powstają nowe. Zarówno pod kątem współpracy z klientami, jak i pod kątem pracy z serwisantami kwestie zarządzania takimi realizacjami wymagają dużego nakładu pracy już po stronie samych koordynatorów. Wiemy też, że dostępne są już narzędzia, które po wdrożeniu przyspieszą pewne działania i odciążą ich z części monotonnych czynności. Wdrażając takie ulepszenia będziemy w stanie optymalizować czas pracy na każdym zleceniu. Mamy już pomysły pod kątem wprowadzenia nowego systemu, zainicjowaliśmy wstępne etapy procesu i jesteśmy po pierwszych spotkaniach. W bieżącym roku zamierzamy uruchomić nowy system i zadbać o wzrost naszej efektywności, rozwój i ekspansję. 

Kolejnym aspektem, o jaki zadbamy w 2023 roku jest temat szkoleń stacjonarnych. Oczywiście, w czasie pandemii COVID-19, zmuszeni byliśmy korzystać ze szkoleniowych form online, gdyż większość firm szkoleniowych czy konsultingowych zajmowała się prowadzeniem warsztatów i webinarów właśnie w sieci. Wiemy jednak, że ten rok będzie dla nas takim momentem powrotu do przed-covidowej normalności, a w naszej branży to szczególnie istotne. Będziemy wysyłać ludzi na szkolenia branżowe z zakresu zarówno miękkich, jak i technicznych zagadnień. Wielu z naszych partnerów chce rozwijać się z nami i sami organizują produktowe szkolenia, na które wysyłamy też członków naszego zespołu. To kolejny z wielu aspektów, którymi podnosimy jakość obsługi klientów, z którymi współpracujemy. Patrząc na nasze dotychczasowe wyniki, taka strategia nie przechodzi bez echa. Nie osiadamy jednak na laurach, ale już teraz pracujemy pełną parą nad sukcesami, które mamy nadzieję świętować pod koniec roku.

Pozostałe aktualności

Poprawne przeprowadzenie fit-out i re-fit-out nieruchomości komercyjnej - o czym warto pamiętać?

czytaj więcej

Serwis klimatyzacji HVAC: Kluczowe kroki i korzyści

czytaj więcej

Legalizacja wag w 2023 - o czym warto pamiętać?

czytaj więcej
Wszystkie aktualności >