2023-04-23

Jak zadbać o czystość lokalu? - Niezawodna Checklista

Spis treści

Eleganckie, wysprzątane wnętrza, lśniące posadzki, czyste logo i przejrzyste witryny to podstawa dobrego efektu. Jako właściciel lokalu musisz wiedzieć, że dbanie o czystość tych elementów to nie tylko troska o estetykę. Utrzymanie techniczne obiektu wiąże się z zapewnieniem komfortu i bezpieczeństwa osobom w nim przebywającym, uniknięciu poważniejszych usterek, budowaniu świetnego wizerunku w oczach klientów, a także w długim okresie - zysk i oszczędności. 

Eleganckie, wysprzątane wnętrza, lśniące posadzki, czyste logo i przejrzyste witryny to podstawa dobrego efektu. Jako właściciel lokalu musisz wiedzieć, że dbanie o czystość tych elementów to nie tylko troska o estetykę. Utrzymanie techniczne obiektu wiąże się z zapewnieniem komfortu i bezpieczeństwa osobom w nim przebywającym, uniknięciu poważniejszych usterek, budowaniu świetnego wizerunku w oczach klientów, a także w długim okresie - zysk i oszczędności. 

Niestety nadal wielu właścicieli obiektów nie zdaje sobie sprawy z istoty sytuacji, a tematy związane z utrzymaniem technicznym lokali nieraz lądują dopiero pod koniec listy priorytetów. Nie wynika to z ignorancji, ale faktu, że nawet klienci sieciowi posiadający niekiedy ponad 1000 lokali zwyczajnie nie są świadomi, jakie negatywne skutki może nieść ze sobą zaniedbanie przestrzeni. Tymczasem, różnice między dobrze utrzymanym technicznie obiektem, a tym zaniedbanym wpływają na wiele aspektów, w tym wizerunek Twojej marki.

Jak działania techniczne w obiekcie przekładają się na wizerunek Twojej marki?

Wyobraź sobie taki scenariusz: Jest środek zimy i ciemno robi się już koło godziny 16. Tymczasem w Twoim logo widniejącym gdzieś w mieście oświetlenie nie działa poprawnie lub ciężko je dostrzec z powodu zabrudzeń. O problemie dowiadujesz się od klienta, który nie mógł trafić do Twojego lokalu. Pomyśl, ilu jeszcze klientów znalazło się w podobnej sytuacji? - Ci jednak poddali się szybciej i udali do konkurencji. Jeśli Twoje logo jest w złej kondycji przez dłuższy czas to każdego dnia tracisz X klientów, a to oczywiście równa się z ponoszeniem strat. Jako właściciel obiektu sieciowego musisz przewidywać najróżniejsze scenariusze i starać się im zapobiec z odpowiednim wyprzedzeniem - a my Ci w tym pomożemy! 

Checklista utrzymania czystości obiektu

Oto przygotowana przez nas lista zadań koniecznych do utrzymania czystości obiektu. Znajdziesz tu wszystko czego potrzebujesz, aby upewnić się, że Twoje lokale są lśniące, atrakcyjne i bezpieczne. Dowiesz się też kiedy należy podejmować konkretne działania, dlaczego w niektórych regionach Polski trzeba częściej myć różne elementy lokali i jak odpowiednio wczesna inwestycja w czyszczenie może generować zyski ze sprzedaży Twoich produktów i usług.

  1. Czyste szyldy, loga i krzyże apteczne

Czysty szyld, logo czy też krzyż apteczny to wizytówka Twojej marki. Jego kondycja zawsze będzie miała wpływ na to, jak postrzegają Cię klienci lub nawet, czy w ogóle zauważają Twój lokal. Mycie tych elementów powinno odbywać się minimum dwa razy w roku - na wiosnę, aby usunąć zabrudzenia zebrane w wyniku cięższych, zimowych warunków atmosferycznych i raz na jesieni, żeby zadbać o dobry wizerunek zimą i przygotować się na okres świąteczny.

Standardowo, czyszczenie dwa razy w roku wystarcza. Jednak zdarzają się sytuacje, gdy warto pokusić się o częstsze mycie. Mówimy tu np. o lokalach, które znajdują się w centrach miast. Wtedy wielu właścicieli obiektów decyduje się na zamówienie usługi co kwartał. Podobnie jest w przypadku lokali w regionie Dolnego Śląska i Małopolski - tutaj brud zbiera się szybciej, dlatego też warto, aby czyszczenie takich elementów jak loga, czy szyldy odbywało się z większą częstotliwością. 

  1. Mycie witryn

Kolejny punkt na liście, którego nie możesz pominąć to mycie witryn. Przejrzyste, lśniące szyby na pewno o wiele bardziej zachęcą klientów do poświęcenia uwagi Twoim sklepom. Witryny, podobnie jak loga i szyldy, standardowo najlepiej myć dwa razy w roku - wiosną i jesienią. Jednak, tak jak w przypadku poprzedniego punktu na naszej checkliście i tutaj występują wyjątki. Gdy lokalizacja lokalu sprzyja częstszym zabrudzeniom, dostosuj częstotliwość mycia do realnych potrzeb. Czasem już sam charakter oferowanego przez Ciebie produktu lub usługi może wpływać na konieczność jeszcze dokładniejszego dbania o witryny. Przykładem są sklepy zoologiczne, gdzie za szybą bardzo często znajdują się zwierzęta - w takim przypadku mycie witryn odbywa się nawet raz na miesiąc. 

Jak widzisz, mimo ogólnych standardów bardzo wiele zależy od specyfiki lokalu. Dlatego, nie zawsze warto sugerować się jedynie sztywnymi wytycznymi. Zamiast tego stale monitoruj stan techniczny obiektu i reaguj, gdy tylko zauważysz jakiekolwiek niedociągnięcia, a możesz być pewny, że Twoje starania docenią klienci. 

  1. Mycie posadzek

Powierzchnie podłogowe to często najbardziej kosztowny element obiektów - mimo to, wielu klientów sieciowych nadal woli pozostawać przy zwykłym myciu za pomocą mopa zamiast zamówić profesjonalne usługi mycia maszynowego. Niestety, nie wszystkie zabrudzenia da się usunąć w ten sposób i dopiero specjalistyczne mycie (w którym wykorzystywana jest dedykowana chemia oraz pady dobrane do czyszczonej nawierzchni) przyniesie pożądane efekty. Czasem nawet sami właściciele lokali widząc efekt “po” nie są w stanie uwierzyć, że to ta sama podłoga! Posadzki, podobnie jak witryny, warto czyścić dwa razy do roku. 

  1. Mycie elewacji 

Elewacja, zupełnie jak pozostałe elementy lokalu ma wpływ na jego wizualne walory. Pokryte nalotem ściany zewnętrzne nie będą jednak zdobić budynku, a raczej go oszpecać. Zamiast od razu decydować się działania rewitalizacyjne, takie jak odmalowanie ścian, czy też remont, rozważ ciśnieniowe mycie elewacji. To metoda, które może przynieść naprawdę znakomite efekty, a przy tym nie wymaga aż tak wysokich kosztów. 

Najlepszym momentem na czyszczenie elewacji jest okres wiosenny, gdy dni są suche i słoneczne. A dla utrzymania efektów warto dbać o regularność zabiegu. Ciśnieniowe czyszczenie elewacji co kilka sezonów pozwoli na zachowanie jej w dobrym stanie przez lata. 

  1. Czyszczenie regałów

Jak już wiesz, czystość i porządek w lokalu to jeden z kluczowych aspektów budowania wizerunku Twojej marki w oczach klienta. Aby zapewnić mu jeszcze większą satysfakcję z przebywania w sklepie i zachęcić do zakupów kolejnym elementem, na który warto zwrócić uwagę planując czyszczenie są regały. To w końcu na nich prezentuje się większość produktów - zadbaj więc, aby i one sprawiały świetne wrażenie. 

  1. Mycie okien na zapleczu

Co prawda okna na zapleczu nie wpłyną na wizerunek Twojej marki w oczach klientów, ale nie oznacza to, że możesz zupełnie zapomnieć o ich czyszczeniu! Zaplecze to ważny element z perspektywy Twoich pracowników. Dla ich komfortu i bezpieczeństwa mycie okien i w tym miejscu powinno być stałym elementem Twojej checklisty czyszczenia lokalu. 

Na co zwrócić uwagę zatrudniając zespół specjalistów?

Szukając specjalistów, którzy zadbają o Twój lokal warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. 

Po pierwsze, dowiedz się jakiej używają chemii. Nie wszystkie środki czyszczące są takie same. Mimo że pozornie niektóre zamienniki mogą dawać podobne efekty, w dłuższym okresie może okazać się, że ich wpływ na powierzchnię jest niekorzystny. To samo tyczy się sprzętu. Nie każde narzędzie i nie każda metoda będą odpowiednie dla wszystkich rodzajów powierzchni. Czasem materiał z jakiego zbudowane są posadzki, czy też charakter zabrudzeń wymagają konkretnych działań - takich, które skutecznie rozwiążą problem nie uszkadzając przy tym lokalu. Upewnij się więc, że zatrudniany przez Ciebie zespół ekspertów używa środków i narzędzi najwyższej klasy. 

Po drugie, nie obawiaj się małych zespołów. Dwu- czy trzyosobowa ekipa myjąca świetnie poradzi sobie ze zleceniem. Dodatkowo, dzięki temu nie będziesz musiał zamykać lokalu nawet na jeden dzień. 

Po trzecie, szukaj specjalistów lokalnie. Znajdując usługodawców w Twoim regionie nie będziesz musiał długo czekać na realizację usługi i jednocześnie przyczynisz się do ochrony środowiska. Specjaliści “pod ręką” to też szansa na zbudowanie długotrwałej relacji i posiadanie stałego i zaufanego partnera, który pomoże Ci zadbać o Twój obiekt jak najlepiej. 

Jak pracujemy w Agaex?

Już od 2009 roku świadczymy usługi serwisowe dla klientów sieciowych. Lata doświadczenia nauczyły nas, że podstawą dobrego efektu jest czystość i świeżość pomieszczeń do których wprowadzamy klientów i pracowników. Wiemy, że tylko systematyczne dbanie o przestrzeń pozwala naprawdę skutecznie zapobiec większym problemom, ale też podnieść jakość i bezpieczeństwo w obiekcie. 

Pragnąc być zaufanym partnerem i wsparciem dla naszych klientów, stworzyliśmy siatkę zaufanych podwykonawców w całym kraju. Dzięki temu, niezależnie od Twojego regionu jesteśmy zawsze blisko Ciebie, a czas oczekiwania na realizację zgłoszenia jest krótki. Staramy się maksymalnie wesprzeć Cię we wszystkich kluczowych aspektach związanych z utrzymaniem czystości, jak i wpływać na aspekty związane z ochroną środowiska. Współpracując z lokalnymi specjalistami oszczędzamy energię elektryczną i ograniczamy ślad węglowy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy z nami - napisz!

Skontaktuj się z nami

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
2023-04-23

Jak zadbać o czystość lokalu? - Niezawodna Checklista

Eleganckie, wysprzątane wnętrza, lśniące posadzki, czyste logo i przejrzyste witryny to podstawa dobrego efektu. Jako właściciel lokalu musisz wiedzieć, że dbanie o czystość tych elementów to nie tylko troska o estetykę. Utrzymanie techniczne obiektu wiąże się z zapewnieniem komfortu i bezpieczeństwa osobom w nim przebywającym, uniknięciu poważniejszych usterek, budowaniu świetnego wizerunku w oczach klientów, a także w długim okresie - zysk i oszczędności. 

Eleganckie, wysprzątane wnętrza, lśniące posadzki, czyste logo i przejrzyste witryny to podstawa dobrego efektu. Jako właściciel lokalu musisz wiedzieć, że dbanie o czystość tych elementów to nie tylko troska o estetykę. Utrzymanie techniczne obiektu wiąże się z zapewnieniem komfortu i bezpieczeństwa osobom w nim przebywającym, uniknięciu poważniejszych usterek, budowaniu świetnego wizerunku w oczach klientów, a także w długim okresie - zysk i oszczędności. 

Niestety nadal wielu właścicieli obiektów nie zdaje sobie sprawy z istoty sytuacji, a tematy związane z utrzymaniem technicznym lokali nieraz lądują dopiero pod koniec listy priorytetów. Nie wynika to z ignorancji, ale faktu, że nawet klienci sieciowi posiadający niekiedy ponad 1000 lokali zwyczajnie nie są świadomi, jakie negatywne skutki może nieść ze sobą zaniedbanie przestrzeni. Tymczasem, różnice między dobrze utrzymanym technicznie obiektem, a tym zaniedbanym wpływają na wiele aspektów, w tym wizerunek Twojej marki.

Jak działania techniczne w obiekcie przekładają się na wizerunek Twojej marki?

Wyobraź sobie taki scenariusz: Jest środek zimy i ciemno robi się już koło godziny 16. Tymczasem w Twoim logo widniejącym gdzieś w mieście oświetlenie nie działa poprawnie lub ciężko je dostrzec z powodu zabrudzeń. O problemie dowiadujesz się od klienta, który nie mógł trafić do Twojego lokalu. Pomyśl, ilu jeszcze klientów znalazło się w podobnej sytuacji? - Ci jednak poddali się szybciej i udali do konkurencji. Jeśli Twoje logo jest w złej kondycji przez dłuższy czas to każdego dnia tracisz X klientów, a to oczywiście równa się z ponoszeniem strat. Jako właściciel obiektu sieciowego musisz przewidywać najróżniejsze scenariusze i starać się im zapobiec z odpowiednim wyprzedzeniem - a my Ci w tym pomożemy! 

Checklista utrzymania czystości obiektu

Oto przygotowana przez nas lista zadań koniecznych do utrzymania czystości obiektu. Znajdziesz tu wszystko czego potrzebujesz, aby upewnić się, że Twoje lokale są lśniące, atrakcyjne i bezpieczne. Dowiesz się też kiedy należy podejmować konkretne działania, dlaczego w niektórych regionach Polski trzeba częściej myć różne elementy lokali i jak odpowiednio wczesna inwestycja w czyszczenie może generować zyski ze sprzedaży Twoich produktów i usług.

  1. Czyste szyldy, loga i krzyże apteczne

Czysty szyld, logo czy też krzyż apteczny to wizytówka Twojej marki. Jego kondycja zawsze będzie miała wpływ na to, jak postrzegają Cię klienci lub nawet, czy w ogóle zauważają Twój lokal. Mycie tych elementów powinno odbywać się minimum dwa razy w roku - na wiosnę, aby usunąć zabrudzenia zebrane w wyniku cięższych, zimowych warunków atmosferycznych i raz na jesieni, żeby zadbać o dobry wizerunek zimą i przygotować się na okres świąteczny.

Standardowo, czyszczenie dwa razy w roku wystarcza. Jednak zdarzają się sytuacje, gdy warto pokusić się o częstsze mycie. Mówimy tu np. o lokalach, które znajdują się w centrach miast. Wtedy wielu właścicieli obiektów decyduje się na zamówienie usługi co kwartał. Podobnie jest w przypadku lokali w regionie Dolnego Śląska i Małopolski - tutaj brud zbiera się szybciej, dlatego też warto, aby czyszczenie takich elementów jak loga, czy szyldy odbywało się z większą częstotliwością. 

  1. Mycie witryn

Kolejny punkt na liście, którego nie możesz pominąć to mycie witryn. Przejrzyste, lśniące szyby na pewno o wiele bardziej zachęcą klientów do poświęcenia uwagi Twoim sklepom. Witryny, podobnie jak loga i szyldy, standardowo najlepiej myć dwa razy w roku - wiosną i jesienią. Jednak, tak jak w przypadku poprzedniego punktu na naszej checkliście i tutaj występują wyjątki. Gdy lokalizacja lokalu sprzyja częstszym zabrudzeniom, dostosuj częstotliwość mycia do realnych potrzeb. Czasem już sam charakter oferowanego przez Ciebie produktu lub usługi może wpływać na konieczność jeszcze dokładniejszego dbania o witryny. Przykładem są sklepy zoologiczne, gdzie za szybą bardzo często znajdują się zwierzęta - w takim przypadku mycie witryn odbywa się nawet raz na miesiąc. 

Jak widzisz, mimo ogólnych standardów bardzo wiele zależy od specyfiki lokalu. Dlatego, nie zawsze warto sugerować się jedynie sztywnymi wytycznymi. Zamiast tego stale monitoruj stan techniczny obiektu i reaguj, gdy tylko zauważysz jakiekolwiek niedociągnięcia, a możesz być pewny, że Twoje starania docenią klienci. 

  1. Mycie posadzek

Powierzchnie podłogowe to często najbardziej kosztowny element obiektów - mimo to, wielu klientów sieciowych nadal woli pozostawać przy zwykłym myciu za pomocą mopa zamiast zamówić profesjonalne usługi mycia maszynowego. Niestety, nie wszystkie zabrudzenia da się usunąć w ten sposób i dopiero specjalistyczne mycie (w którym wykorzystywana jest dedykowana chemia oraz pady dobrane do czyszczonej nawierzchni) przyniesie pożądane efekty. Czasem nawet sami właściciele lokali widząc efekt “po” nie są w stanie uwierzyć, że to ta sama podłoga! Posadzki, podobnie jak witryny, warto czyścić dwa razy do roku. 

  1. Mycie elewacji 

Elewacja, zupełnie jak pozostałe elementy lokalu ma wpływ na jego wizualne walory. Pokryte nalotem ściany zewnętrzne nie będą jednak zdobić budynku, a raczej go oszpecać. Zamiast od razu decydować się działania rewitalizacyjne, takie jak odmalowanie ścian, czy też remont, rozważ ciśnieniowe mycie elewacji. To metoda, które może przynieść naprawdę znakomite efekty, a przy tym nie wymaga aż tak wysokich kosztów. 

Najlepszym momentem na czyszczenie elewacji jest okres wiosenny, gdy dni są suche i słoneczne. A dla utrzymania efektów warto dbać o regularność zabiegu. Ciśnieniowe czyszczenie elewacji co kilka sezonów pozwoli na zachowanie jej w dobrym stanie przez lata. 

  1. Czyszczenie regałów

Jak już wiesz, czystość i porządek w lokalu to jeden z kluczowych aspektów budowania wizerunku Twojej marki w oczach klienta. Aby zapewnić mu jeszcze większą satysfakcję z przebywania w sklepie i zachęcić do zakupów kolejnym elementem, na który warto zwrócić uwagę planując czyszczenie są regały. To w końcu na nich prezentuje się większość produktów - zadbaj więc, aby i one sprawiały świetne wrażenie. 

  1. Mycie okien na zapleczu

Co prawda okna na zapleczu nie wpłyną na wizerunek Twojej marki w oczach klientów, ale nie oznacza to, że możesz zupełnie zapomnieć o ich czyszczeniu! Zaplecze to ważny element z perspektywy Twoich pracowników. Dla ich komfortu i bezpieczeństwa mycie okien i w tym miejscu powinno być stałym elementem Twojej checklisty czyszczenia lokalu. 

Na co zwrócić uwagę zatrudniając zespół specjalistów?

Szukając specjalistów, którzy zadbają o Twój lokal warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. 

Po pierwsze, dowiedz się jakiej używają chemii. Nie wszystkie środki czyszczące są takie same. Mimo że pozornie niektóre zamienniki mogą dawać podobne efekty, w dłuższym okresie może okazać się, że ich wpływ na powierzchnię jest niekorzystny. To samo tyczy się sprzętu. Nie każde narzędzie i nie każda metoda będą odpowiednie dla wszystkich rodzajów powierzchni. Czasem materiał z jakiego zbudowane są posadzki, czy też charakter zabrudzeń wymagają konkretnych działań - takich, które skutecznie rozwiążą problem nie uszkadzając przy tym lokalu. Upewnij się więc, że zatrudniany przez Ciebie zespół ekspertów używa środków i narzędzi najwyższej klasy. 

Po drugie, nie obawiaj się małych zespołów. Dwu- czy trzyosobowa ekipa myjąca świetnie poradzi sobie ze zleceniem. Dodatkowo, dzięki temu nie będziesz musiał zamykać lokalu nawet na jeden dzień. 

Po trzecie, szukaj specjalistów lokalnie. Znajdując usługodawców w Twoim regionie nie będziesz musiał długo czekać na realizację usługi i jednocześnie przyczynisz się do ochrony środowiska. Specjaliści “pod ręką” to też szansa na zbudowanie długotrwałej relacji i posiadanie stałego i zaufanego partnera, który pomoże Ci zadbać o Twój obiekt jak najlepiej. 

Jak pracujemy w Agaex?

Już od 2009 roku świadczymy usługi serwisowe dla klientów sieciowych. Lata doświadczenia nauczyły nas, że podstawą dobrego efektu jest czystość i świeżość pomieszczeń do których wprowadzamy klientów i pracowników. Wiemy, że tylko systematyczne dbanie o przestrzeń pozwala naprawdę skutecznie zapobiec większym problemom, ale też podnieść jakość i bezpieczeństwo w obiekcie. 

Pragnąc być zaufanym partnerem i wsparciem dla naszych klientów, stworzyliśmy siatkę zaufanych podwykonawców w całym kraju. Dzięki temu, niezależnie od Twojego regionu jesteśmy zawsze blisko Ciebie, a czas oczekiwania na realizację zgłoszenia jest krótki. Staramy się maksymalnie wesprzeć Cię we wszystkich kluczowych aspektach związanych z utrzymaniem czystości, jak i wpływać na aspekty związane z ochroną środowiska. Współpracując z lokalnymi specjalistami oszczędzamy energię elektryczną i ograniczamy ślad węglowy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy z nami - napisz!

Pozostałe aktualności

Poprawne przeprowadzenie fit-out i re-fit-out nieruchomości komercyjnej - o czym warto pamiętać?

czytaj więcej

Serwis klimatyzacji HVAC: Kluczowe kroki i korzyści

czytaj więcej

Legalizacja wag w 2023 - o czym warto pamiętać?

czytaj więcej
Wszystkie aktualności >