Co roku zapotrzebowanie jest coraz większe, a liczba lokalizacji, do których musimy dotrzeć rośnie. Dodatkowo, rodzajów pieców jest bardzo dużo. Mamy piece dwufunkcyjne, jednofunkcyjne, kondensacyjne, z otwartą lub zamkniętą komorą spalania. Gazowe, olejowe, czy też elektryczne. Różne są też ich moce. Zaczynając od 12 kW, a kończąc na 70 - 80 kW, w zależności od tego, jakiego rodzaju obiekt jest ogrzewany. Co za tym idzie, w zależności od tego, jaki kocioł jest na danym obiekcie, szukamy takich specjalistów, którzy będą mieli odpowiednie doświadczenie do tego, aby taki przegląd przeprowadzić.
Co się dzieje po przeglądzie?
Po wykonanym przeglądzie serwisanci stwierdzają, czy przeszedł on pomyślnie i czy piec może być bezpiecznie eksploatowany w bieżącym okresie grzewczym. Jeśli wszystko jest w porządku, klienci mogą bez obaw ponownie uruchomić kocioł. Często zdarza się jednak, że piec jest zaniedbany. Przede wszystkim wynika to z tego, że przeglądy nie były przeprowadzane regularnie, ale czasem też zwyczajnie z uwagi na wiek maszyny niektóre elementy są po prostu do wymiany.
Jeśli po przeglądzie stwierdzone są usterki, serwisant spisuje je dokładnie w karcie serwisowej. Dzięki temu możemy zaplanować konieczne prace naprawcze tak, aby piec jak najszybciej wrócił do sprawnej formy.
Jak wiele takich akcji przeprowadzacie na sezon?
Na ten moment sezonowo akcje przeglądu kotłów przeprowadzamy dla kilkudziesięciu klientów, z których wielu posiada wiele lokali w różnych lokalizacjach. W praktyce oznacza to nawet kilkaset akcji, które musimy przeprowadzić w dość krótkim okresie (około dwóch miesięcy).
Kiedy jest najlepszy moment na przegląd kotła?
Najlepszym okresem na akcję przeglądu kotłów jest okres letni. Wówczas jest jeszcze w miarę spokojnie. Nie ma problemu, że serwisanci są oblężeni zadaniami związanymi z usuwaniem wykrytych usterek. Później, im bliżej sezonu grzewczego, kotły idą w ruch i niestety nieraz dopiero wtedy, jeśli nie był przeprowadzony przegląd, okazuje się, że pojawiają się usterki. Wtedy serwisanci mają pełne ręce roboty. A w okresie letnim spokojnie można te przeglądy przeprowadzać i bez stresu naprawić to, co naprawy wymaga.
Jak najlepiej zaplanować akcję takiego przeglądu i ewentualne naprawy?
Odpowiednie zaplanowanie całej akcji jest bardzo ważne, bo im później się zdecydujemy, tym większe ryzyko, że terminy realizacji się wydłużą. W okresie letnim łatwiej zaplanujemy termin realizacji z serwisantami, ale gdy zwlekamy z tym do października, czy listopada, termin realizacji może wydłużyć się nawet o miesiąc lub dwa. W takiej sytuacji, jeśli kocioł jest w jakiś sposób uszkodzony, jego używanie może być po prostu niebezpiecznie. Dlatego tak korzystne jest zamówienie przeglądu latem i rozplanowanie napraw jeszcze przed okresem zimowym.
Jak często klienci powinni korzystać z usługi przeglądu pieców?
Aby podtrzymać gwarancję prawidłowego funkcjonowania kotłów, nasi klienci powinni wykonywać przegląd urządzenia raz w roku. Tyczy się to nawet takich piecy, które były zamontowane dopiero rok wcześniej. W tym przypadku, po upływie 12 miesięcy taki przegląd też jest wymagany. Jest to szczególnie istotne ze względu na bezpieczeństwo każdego, kto przebywa w pomieszczeniu, w którym używany jest kocioł grzewczy.
Akcja przeglądu pieców jest bardzo ważna z perspektywy obiektów i lokali, bo muszą one być przecież w jakiś sposób ogrzewane. Dzięki kontroli, właściciele zapewniają dla swoich pracowników oraz klientów odpowiednie warunki funkcjonowania i bezpieczeństwo każdego dnia.
Jakie działania podejmujemy, aby akcja przeglądu kotłów była jeszcze bardziej efektywna?
Od lat wypracowany sposób przeprowadzania przeglądów i napraw sprawdził się już dla setek klientów, którzy wracają do nas co sezon. Już teraz myślimy o potrzebach, jakie mogą pojawić się za rok. Co roku przybywa też nowych obiektów, dlatego stale powiększamy i usprawniamy siatkę podwykonawców. Wszystko po to, aby zapewnić klientom usługę wysokiej jakości w jak najbardziej dogodnym terminie.
Dbamy też o aspekty ekologiczne. W przypadku akcji przeglądu kotłów skupiamy się na tym, aby znaleźć serwisanta blisko miejsca realizacji. To jest bardzo istotne, bo wtedy nasi specjaliści nie muszą przemierzać setek kilometrów do danej lokalizacji. Jest to komfort pracy dla nich oraz znacznie obniżenie śladu węglowego naszej organizacji. Skraca to też czas oczekiwania na realizację usługi, więc pozwala nam zapewnić większy komfort klientom.